Open deuren.

Ik heb het promotiemateriaal voor mijn boek ontvangen: posters, flyers, boekenleggers en visitekaartjes. Dat promotiemateriaal kan ik zelf printen of dat door een professional laten doen. Ik was eigenlijk van plan om posters op te hangen en flyers uit te delen , zodra mijn boek is verschenen. Dit met grote tegenzin, want ik houd er niet van en ik twijfel aan het nut. Gelukkig houdt George, mijn man, me met beide benen op de grond. "Dat ga je toch niet doen? Dat vind ik heel erg overdreven." Helaas vindt hij de boekpresentatie die ik 17 oktober ga houden ook over de top, maar hij snapt wel dat ik dat leuk vind, omdat ik een eenakter, samen met Marjolein, ga opvoeren. Dus, als ik al twijfels had over het promotiegebeuren, dan zijn die niet bepaald minder geworden. De Inner Compass kaart, die ik vandaag trok, heet : 'Open deur'. Ik citeer een stukje: 'Als iets teveel moeite kost, dan hoort het niet bij je en mag je het laten gaan. Probeer deuren die dicht blijven voor jou niet met (wils)kracht open te wrikken. Neem open deuren. Dingen die zwaar aanvoelen, passen niet bij je. Laat ze gaan'. Een toepasselijke kaart. Een hart onder de riem. Ik doe er mijn voordeel mee. Alleen de visitekaartjes ga ik printen, die zijn handig om aan mensen te geven die nog niet weten of ze het boek wel willen kopen. Dan hebben ze de gegevens op het kaartje staan. Ik krijg het iets minder druk dan ik vreesde. En ik ben erg opgelucht. Nu de promotie email afwachten, die krijgt iedereen van wie ik het emailadres (met toestemming) heb doorgegeven, vrijdag aanstaande, de 28e... Ik hoop op een grote opkomst 17 oktober in de Harbourclub in Winschoten!


Twitter Facebook LinkedIn Volgen


Reacties

Ik krijg heel enthousiaste mailtjes terug van de mensen aan wie ik promotie gestuurd heb. Alleen geloof ik dat niet iedereen snapt hoe Bookscout werkt. Alma Oosten wil in de boekwinkel gaan kijken of het daar ligt......
Maar het is toch alleen via de website te bestellen? Of alleen maar bij jou. Dan is er toch ook promotiemateriaal
nodig voor mensen die niet naar de presentatie komen (of daar helemaal niets van af weten) Bijv. Alma woont in Doesburg. Gert van Essen in Nijverdal. Dat zijn mensen die lezen en die jou kennen en het wel interessant vinden.
herma.bosch, op 29-08-20
Het is printing on demand: dit betekent dat mensen het boek zelf kunnen bestellen via de site (staat vermeld op de promotiemail). Een boekhandel kan het boek wel bestellen, maar dat is dan een omweg. Beter dus om het zelf rechtstreeks te doen. Leuk trouwens, die enthousiaste reacties! Voor de presentatie heb ik 35 exemplaren zelf besteld, dus de mensen die naar de presentatie komen, kunnen het boek daar kopen, ... gesigneerd, als ze dat leuk vinden.


Laatste blog, voorlopig.

Cadeautje

Lockdown inspireert.

Niet echt iets te melden.

Er staat iets in mijn agenda!